Jumbo kiest voor ondersteuning van Loket.nl

 In Nieuws

Van ruim tweehonderd franchisers van Jumbo Supermarkten is de financiële administratie ondergebracht bij BDO Accountants & Adviseurs. Met ingang van het nieuwe jaar halen meer dan 22.000 medewerkers van Jumbo hun salarisstrook voortaan op in het Werknemerloket. Medewerkers van zowel BDO als Loket.nl werkten de afgelopen weken samen aan de conversie. Die zit er inmiddels op.

Ontzorgen van franchisers
In de zoektocht naar een nieuwe financiële administratieve partner zocht Jumbo naar een partij die haar franchisers helpt te ontzorgen, maar die tegelijkertijd een innovatieve aanpak heeft wat betreft dataverwerking en rapportages.

Vervangen van werkprocessen
Medewerkers van Retail Accounting, het bedrijfsonderdeel dat tot voor kort de financiële administratie van Jumbo verzorgde, kwamen per 1 juli in dienst bij BDO. Voor hen heeft de overname wel wat gevolgen. Jos Zomerdijk, partner bij BDO, licht toe: “Alle systemen en werkprocessen worden vervangen door de standaard systemen die BDO gebruikt voor de financiële administratie met Loket.nl. We werken met Loket.nl voor de salarisverwerking, HRM-processen en documentgeneratie.”

Extra toegevoegde waarde
In het dagelijkse werk bij BDO is alles geautomatiseerd dat geautomatiseerd kan worden. “De focus ligt, veel meer dan in het verleden, op het leveren van extra toegevoegde waarde voor de ondernemer”, zegt Zomerdijk. “Voorbeelden hiervan zijn minder handelingen die verricht hoeven te worden door de ondernemer, dagelijkse rapportages en bredere en meer frequente advisering.”

Loonstrook in het Werknemerloket
Met de overgang naar BDO halen 22.000 werknemers van Jumbo Supermarkten hun loonstrookje straks op in het Werknemerloket van BDO. Dat is niet het enige, de Jumbo-werknemers kunnen hier ook hun verlof regelen en inzien en beoordelingen en verstrekkingen raadplegen. Zomerdijk: “Zowel de werkgevers als de werknemers van Jumbo gaan het Werkgeverloket en het Werknemerloket gebruiken.

Leave a Comment