Tijdens de eerste Insider bijeenkomst in juni dit jaar kwamen onderwerpen aan bod als het verwerken van (het deels betaalde) ouderschapsverlof in de applicatie, de navigatiestructuur, core processen en koppelingen tussen Loket.nl en veelgebruikte bedrijfsapplicaties.  

Terugblik Insider bijeenkomst 3 november: wat is er besproken?

Als ik terugblik naar de tweede Insider bijeenkomst op 3 november dit jaar, kijk ik terug naar meerdere creatieve en inspirerende sessies. Zo zijn de Insiders die middag in groepjes aan de slag gegaan om met elkaar te sparren over de optimale manier van feedback delen. Hoe zouden gebruikers het liefste feedback over de applicatie delen? En wat is haalbaar? Om antwoord te geven op de vraag wat haalbaar is, ligt er voor ons natuurlijk ook een uitdaging. Een manier om feedback op te halen moet voor zowel de gebruiker als ontwikkelaar gemakkelijk werkbaar en overzichtelijk zijn. Ik kan je in ieder geval vertellen dat de input die we hebben gekregen van onze klanten heel waardevol is en dat wij intern aan het bekijken zijn wat haalbaar is.

Tijdens een andere sessie gingen gebruikers aan de slag met de ideale startpagina voor een werkgevergebruiker. Wat is nu belangrijk om per rol terug te zien op zo’n startpagina in Loket.nl? Een salarisadministrateur wil misschien wel iets anders zien dan een manager of applicatiebeheerder. Eén ding kwam heel duidelijk naar voren: alle gebruikers, vanuit verschillende rollen, moeten inzicht hebben in het proces van verloning tot aan de loon- en pensioenaangifte. Het zou, volgens onze Insiders, super handig zijn dat er één basis startpagina komt die voor iedereen gelijk is, maar wel iedere gebruiker dit zelf aan kan passen naar wens, zodat het een persoonlijk dashboard wordt. Interessante input, wat wij natuurlijk meenemen in de verdere ontwikkeling.

Dat het begrip ‘data science’ tegenwoordig vaak genoemd is, is geen nieuws. Maar wat is data science nu precies, wat kunnen we met data én welke data gerelateerde inzichten willen gebruikers graag zien? Een onderwerp waar de tijdens de Insider bijeenkomst in november ook met onze gebruikers over spraken. Onze klanten willen namelijk werkgevers zo optimaal mogelijk adviseren en daar kan data een goede bijdrage aan leveren. De eerste input van de Insiders werken we uit en we gaan hierover op korte termijn met een aantal kantoren in gesprek om de belangrijkste zaken verder uit te werken.

Fun mag niet ontbreken

Het brainstormen tussen Loket.nl gebruikers onderling is natuurlijk al ontzettend leuk. Om het nog leuker te maken, hebben wij sinds dit jaar de Insider bijeenkomsten ook uitgebreid met een avondprogramma. Onder het genot van lekkere hapjes en drankjes hebben we alle tijd om goed bij te praten met onze Insiders. En laten we eerlijk zijn: liefde gaat door de maag toch? Oké hopelijk hebben onze gebruikers ook al veel liefde voor onze applicatie, maar de hotdogs en flammkuchen gingen er gelukkig ook heel goed in.

What’s next?

Weet je wat ik je alvast kan vertellen? Ik kan nu al niet wachten tot de volgende Insider bijeenkomst. En die gaat er natuurlijk weer komen in 2023. Ook komend organiseren we weer twee fysieke Insider bijeenkomsten bij ons in Tilburg. Benieuwd op welke data we de bijeenkomsten gaan organiseren en welke onderwerpen er aan bod komen? Daar kom ik zo snel mogelijk bij je op terug. To be continued!