Digitaal ondertekenen in 3 simpele stappen

Digitaal ondertekenen in 3 simpele stappen!

18 januari 2019

Het ondertekenen van documenten vaak een omslachtig proces? Nou en of! In heel wat gevallen gaat het ondertekenen van een document nog met pen en papier. Kijk bijvoorbeeld eens naar het ondertekenen van een arbeidsovereenkomst. De overeenkomst wordt geprint, ondertekend, gestuurd of gegeven aan de medewerker, vervolgens ondertekent de medewerker de overeenkomst en geeft het weer terug aan de werkgever. Allereerst natuurlijk zonde van de stapels papier die uitgeprint moeten worden, aangezien overeenkomsten vaak in twee- of drievoud worden ondertekend. Als de overeenkomsten dan via de post verstuurd worden, dan heb je ook te maken met de kosten voor enveloppen en postzegels. En vergeet niet dat alle tijd die je erin steekt misschien nog wel de grootste kostenpost is in dit proces. Heb jij daar ook genoeg van? Het kan veel efficiënter!

Het ondertekenen van een document hoeft niet lang te duren

Zeg vaarwel tegen al die onnodige acties! Het is veel eenvoudiger om het proces van ondertekenen volledig digitaal te realiseren. Zo kun je documenten digitaal (laten) ondertekenen én de ondertekende documenten ook direct op een veilige plaats opslaan, waar de juiste mensen altijd en overal bij kunnen. Handig, want dan kun je de documenten ook nooit kwijtraken of ergens laten slingeren. Om dit proces te realiseren en hiermee veel werk uit handen te nemen, is het digitaal ondertekenen van documenten geïntegreerd in Loket.nl. Digitaal ondertekenen is een functionaliteit die door Qwoater ontwikkeld is.

In 3 simpele stappen

1. Zodra je een ondertekenverzoek start, ontvangen beide ondertekenaars de uitnodiging via e-mail om het document te ondertekenen.
2. In deze e-mail klik je op de link waarna je een SMS-code ontvangt met een code voor de tweestapsverificatie. Deze code vul je hier direct in.
3. Nadat het document door beide partijen is ondertekend, wordt deze automatisch opgeslagen in het digitale dossier van de werknemer. Zo kan de werknemer het document altijd nog eens bekijken.

Bereken je voordeel

Wil jij weten wat je op jaarbasis kunt besparen door documenten digitaal te ondertekenen? Bereken direct je voordeel in ‘De Digitaal Ondertekenen Bespaartool‘.

Privacy van persoonsgegevens

Met deze handige integratie in Loket.nl bespaar je niet alleen tijd en geld, maar loop je ook geen enkel risico als het gaat om de privacy van persoonsgegevens. Door het veilige digitale proces komen documenten nergens anders dan daar waar ze moeten zijn.

Meer weten?

Wil je meer uitleg over deze functionaliteit en weten hoe je het kunt activeren in Loket.nl? Bekijk dan dit artikel op ons helpdeskportaal.

Loket.nl nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en ontwikkelingen over de applicatie en salaris en HR gerelateerde onderwerpen.

Blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief!