BDO & Doppio Espresso over Loket.nl

“De tijd dat we mailtjes kregen met: ‘Dit zijn de gewerkte uren’ is wat mij betreft over!”

Een heerlijke cappuccino of espresso met de smaak van Italië? Die drink je bij Doppio Espresso! Naast de koffies in Italiaanse stijl kun je bij Doppio ook genieten van een kopje thee, lekkere taartjes, ontbijt en een uitgebreide lunch. “Voor iedereen hebben we wat lekkers”, vertelt Leonie van Putten, eigenaresse Doppio Espresso Utrecht – The Wall.

Als eigenaresse van de vestiging in Utrecht is Leonie vaak te vinden op de werkvloer. Daarnaast houdt ze zich ook bezig met alle zaken op het gebied van personeel en salaris, waaronder het roosteren van medewerkers, registreren van gewerkte uren, aannemen van nieuwe mensen, contracten op orde maken, (tussentijdse) gesprekken etc. “We hebben op dit moment 33 vestigingen van Doppio in Nederland. Ik ben eigenaresse van deze vestiging in The Wall in Utrecht en vanaf 16 mei ook van de nieuwe vestiging in Leidsche Rijn Centrum.”

Een optimale samenwerking

Sinds 2016 wordt Leonie door BDO ondersteund bij de salaris- en personeelsadministratie en bij de financiële administratie. “Leonie doet al het voorwerk. Ze plant en accordeert de uren. De gewerkte uren worden met behulp van de koppeling met L1NDA doorgezet naar Loket.nl en wij zorgen ervoor dat de salarisstroken klaarstaan met een betaalbestand”, vertelt Daniëlle Evers, Senior Manager personeels- en salarisadministratie bij BDO. “Dat controleer ik dan en als het allemaal akkoord is, kan ik de salarissen uitbetalen”, vult Leonie aan.

“De eerste prioriteit voor Leonie was dat de urenadministratie juist werd bijgehouden en dat er een goede loonstrook uit kwam. Nu ze gaat groeien en ook een tweede vestiging gaat openen, wordt het steeds belangrijker om ook echt te kijken hoe er werk uit handen genomen kan worden en ze zo efficiënt mogelijk kan werken. Het digitaliseren van personeelsdossiers wordt bijvoorbeeld een volgende stap” legt Daniëlle uit.

BDO maakt voor de salaris- en personeelsadministratie inmiddels al ruim 12 jaar gebruik van Loket.nl. “In het begin lag de focus echt op de salarisstrook”, vertelt Daniëlle. Uiteraard is het nog steeds belangrijk dat de salarisstrook goed is. Dat is de basis. “Maar Loket.nl heeft veel meer te bieden. Voor mij zijn de HRM-modules en koppelingen met andere systemen echt het belangrijkste. Daarmee kunnen we voor onze klanten werk uit handen nemen”, vult Daniëlle aan.

Tijd overhouden voor een kopje koffie?

“De tijd dat we mailtjes kregen met: ‘Dit zijn de gewerkte uren’ is wat mij betreft over! Gewerkte uren kunnen heel eenvoudig door middel van een koppeling automatisch ingeladen worden in Loket.nl. Dit werkt niet alleen snel, maar ook veel minder foutgevoelig”, vertelt Daniëlle. Het is dan ook geen verrassing dat Leonie gebruik maakt van de koppeling tussen L1NDA en Loket.nl. Al werken er slechts 9 medewerkers bij de Doppio vestiging The Wall in Utrecht, het bespaart haar een heleboel tijd. “In het begin dacht ik: ach ik heb zo weinig mensen werken, ik kan het ook gewoon in een Word-bestandje bijhouden. Maar sinds ik ermee begonnen ben, vind ik het echt een fijne manier van werken”, vertelt Leonie enthousiast.

L1NDA is een online personeelsplanner. “We zijn begonnen voor de horeca, maar inmiddels hebben we eigenlijk iedere branche in Nederland”, vertelt Abel Smits, Business Developer bij L1NDA. “De koppeling met Loket.nl houdt voor de ondernemer in dat je personeelsgegevens en contractgegevens niet meer handmatig hoeft in te tikken. Tijdens het plannen zie je direct wat je loonkosten zijn, zodat je daarop kunt sturen. Daarnaast kun je aan het einde van de maand met een druk op de knop de gewerkte uren versturen. Dat scheelt je heel veel tijd. En niet alleen voor de ondernemer, ook de loonadministrateur bespaart tijd”, legt Abel uit.

Aangezien de contractgegevens vanuit Loket.nl automatisch in L1NDA komen te staan, kan Leonie eenvoudig rekening houden met de contracturen van haar medewerkers bij het maken van de roosters. Daarnaast kunnen de medewerkers zelf hun beschikbaarheid invullen, waardoor Leonie snel inzicht heeft wie op welke dag kan werken. En hebben medewerkers meer of minder uren gemaakt dan ze eigenlijk ingepland stonden? Dan kunnen ze zelf aanpassen hoe lang ze gewerkt hebben. “Je kunt echt een hele hoop tijd besparen als je dat gewoon door je personeel laat doen. Natuurlijk houd je dan wel een vinger aan de pols”, zegt Leonie.

“De applicatie spreekt voor zich.”

Dat haar medewerkers zelf ook eenvoudig bij al hun loonstroken en jaaropgaven kunnen in het Werknemerloket vindt Leonie super. “Voor werknemers is het echt prettig dat er een gebruiksvriendelijke app van het Werknemerloket is”, aldus Leonie. De gebruiksvriendelijkheid van Loket.nl en het Werknemerloket ziet Daniëlle als grote plus. “We krijgen echt van veel klanten teruggekoppeld dat het gebruikersgemak van Loket.nl heel groot is.” Leonie voegt toe: “De applicatie spreekt voor zich. En mocht ik ergens toch niet uitkomen, dan bel ik Daniëlle op.”

Alle voordelen en functionaliteiten? Download de brochure

Loket.nl de betrouwbare keuze van meer dan
250 accountantskantoren in Nederland en 100.000 werkgevers