“Het aanmaken van personeelsdossiers in Loket.nl helpt enorm"

Klantverhaal

HLB Den Hartog & Sporthuis Pim Doesburg

Wie is Sporthuis Pim Doesburg?
Sinds 1971 biedt Sporthuis Pim Doesburg het grootste assortiment voetbal- en sportartikelen van Nike, Adidas, Banlieue, The North Face, Lacoste en nog vele andere merken. Sporthuis Pim Doesburg is een begrip in Rotterdam met inmiddels 8 fysieke winkels en een webshop.

Deel via

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

De afgelopen jaren ontstond een sterke vertrouwensband tussen Danny Doesburg, mededirecteur en –eigenaar van Sporthuis Pim Doesburg, en Raymond Dortwegt – van der Eijk, Hoofd Salarisadministratie en Rob Meijer, partner bij HLB Den Hartog Accountants & Consultants. Zij ondersteunen Danny bij de verwerking van de salarissen van het personeel. En hun dienstverlening gaat nog een stukje verder.

Een nieuwe tak van sport voor Doesburg

De salarissen van zo’n zestig man personeel van Doesburg worden door HLB Den Hartog via Loket.nl verwerkt. De personeelsleden zijn verdeeld over acht vestigingen. Doesburg runt, naast deze vestigingen, drie webshops en is nu ook een business-to-business concept gestart. In februari werden bijvoorbeeld 250 voetbalschoenen, in opdracht van een grote Nederlandse verzekeraar, naar allerlei voetbalverenigingen gestuurd. Rob: “Dit is een nieuwe tak van sport voor Doesburg. Door de groei van het bedrijf is het wel belangrijk dat Doesburg dergelijke processen gaat vastleggen, zodat ze kennis kunnen opdoen aan de hand van controlemomenten.”

De koppeling met een tijdregistratiesysteem neemt een hoop administratie uit handen.

Waardevolle informatie

Ook al zet Doesburg volop in op het ontplooien van nieuwe initiatieven, het personeel klokt nog dagelijks in. Het inklokken gebeurt via een app op de smartphone. De gegevens worden automatisch ingeladen dankzij de koppeling tussen een tijdregistratiesysteem en Loket.nl. Danny: “Het neemt een hoop administratie uit handen. Afgelopen jaar zijn we bijvoorbeeld voor het eerst met ‘tijd voor tijd’ gaan werken. De registratie hiervan is met de koppeling hartstikke eenvoudig.” Rob: “De koppeling tussen Loket.nl en het tijds- en registratiesysteem helpt Doesburg ook met het verkrijgen van waardevolle managementinformatie. Het geeft direct inzicht in hoeveel procent van de omzet aan personeelskosten kan en mag worden uitgegeven. Hierin is Doesburg echt een voorloper.”

Het aanmaken van personeelsdossiers in Loket.nl helpt enorm

Personeelsdossiers in Loket.nl hangen, is een andere belangrijke tool die HLB Den Hartog Doesburg heeft aangereikt. De module ‘Digitaal Dossier’ ondersteunt ook bij het realiseren van een nieuw plan. Danny: “We willen gaan starten met het prestatiegericht belonen van onze medewerkers. Het is dan de bedoeling dat het basisloon van nieuwe medewerkers omlaag gaat en dat we mensen extra gaan belonen voor hun inzet en kwaliteiten.” Raymond: “Een ondernemer die hiermee start, moet per werknemer een goed dossier opbouwen. Het aanmaken van personeelsdossiers in Loket.nl helpt Doesburg daar enorm bij. Door personeelsdossiers in Loket.nl te hangen, kunnen onze klanten een goed dossier opbouwen. In die dossiers zijn onder andere jaargesprekken terug te vinden, net als loonafspraken.”

Salarisadministratie - Brochure Loket.nl accountantskantoren

Meer weten over Loket.nl?

Download de brochure

Aanmelden nieuwsbrief

Download brochure