“Als ik mijn klanten een demo van Loket.nl geef en de mogelijkheden van de applicatie laat zien, zijn ze om. Logisch, want een kind kan de was doen”, vertelt een enthousiaste Roy Rutten, Partner bij Otten & Kampschreur salaris. Met ruim 10 jaar ervaring met Loket.nl, is Roy een ware ‘Loket.nl expert’ te noemen. Begin dit jaar kwam de uitdaging op zijn pad om partner te worden bij Otten & Kampschreur. “Die uitdaging heb ik zeker aangegrepen. Otten & Kampschreur maakte nog geen gebruik van Loket.nl, maar er was wel behoefte aan een volgende stap op het gebied van salaris en HR. Voor mij bestaat er geen beter systeem dan Loket.nl. Met Loket.nl kunnen we onze klanten namelijk echt ontzorgen. Ik vond het dan ook heel gaaf om de overstap bij Otten & Kampschreur te realiseren.”
Sinds de overstap naar Loket.nl ziet Roy bij Otten & Kampschreur al enorme efficiencyslagen. “We kunnen dan ook in een kortere tijd veel meer klanten bedienen”, aldus Roy. Maar wat wordt er dan gedaan met de vrijgekomen tijd? “De tijd die we overhouden, gebruiken we om onze dienstverlening verder uit te breiden. Op die manier creëren we extra binding met onze klanten. Met managementrapportages uit Loket.nl in de handen kunnen wij onze klanten adviseren over bijvoorbeeld ontwikkeling van de loonkosten of de personele bezetting binnen hun organisatie.”
Maatwerk leveren
Veilig, betrouwbaar én razendsnel zijn begrippen waarmee Roy de applicatie omschrijft. Door de betrouwbaarheid van de applicatie kan er altijd uitgegaan worden van een juiste en tijdige salarisbetaling. “Loket.nl biedt ook de mogelijkheid om automatisch te verlonen. De applicatie is zodanig ingericht dat loongegevens op een vooraf vastgestelde datum automatisch verwerkt kunnen worden”, legt Roy uit. Of een klant nu iedere 20e of 25e van de maand de loongegevens wilt verwerken, dat maakt niets uit. “We kunnen per werkgever een gewenste datum instellen. Daar pas ik mijn werkproces op aan. Ik stem dan ook met de klant af wanneer mutaties binnen moeten zijn.” Op deze manier kan Roy echt maatwerk leveren aan zijn klanten. Maar wat nu als de vastgestelde datum in het weekend valt? “Je kunt vooraf aangeven of je de verwerking wilt starten voor het weekend of daarna. Wij hebben ervoor gekozen om altijd vóór het weekend te verlonen. Zo weet iedereen waar hij aan toe is.”
“Alles wat de klant wil, biedt Loket.nl aan in de applicatie.”
Als de input en inrichting goed zijn, kan het niet fout gaan
“Ik krijg wel eens de vraag van andere salarisadministrateurs of automatisch verlonen niet eng is. Zij hebben het idee de controle uit handen te geven, maar dat is helemaal niet het geval. Als de input en de inrichting goed zijn, kan ik er rustig vanuit gaan dat de output ook juist is. Door tussen het automatisch en het definitief maken van de verloning een tijd te plannen heb je altijd een controlemoment in het automatische proces. Verder weet Loket.nl precies welke rechten op bijvoorbeeld overuren van toepassing zijn en rekent automatisch de meest ingewikkelde berekeningen uit”, zegt Roy geruststellend. Om foutloze loonstroken te garanderen, laat Loket.nl op elke salarisverwerking ruim 250 vakinhoudelijke controles los op de juiste invoer van gegevens. Eng vindt Roy het dus allesbehalve. “Alles wat automatisch kan, doe ik automatisch. Hierdoor houden we nog meer tijd over om onze dienstverlening te verbreden en werk voor de ondernemers uit handen te nemen.”
Extra waarde toevoegen
Met de extra tools en slimme koppelingen kan Roy uitstekend extra waarde toevoegen aan zijn klanten. “Alles wat de klant wil, biedt Loket.nl aan in de applicatie. Wij bieden standaard alle HR-mogelijkheden aan. Denk hierbij aan het aanvragen van verlof en het vastleggen van verstrekkingen of het digitaal laten indienen van mutaties door de werknemers. Medewerkers kunnen zelf een verlofaanvraag doen en de werkgever keurt deze aanvraag met één druk op de knop goed of af. En heeft een werknemer een auto of telefoon van de zaak? Dan kunnen deze vastgelegd worden in Loket.nl.” Alle informatie die bedrijven in verschillende systemen bewaren, biedt Loket.nl keurig bij elkaar in één systeem, zodat de werkgever een totaaloverzicht heeft. “De werkgever krijgt automatisch een signaal als een overeenkomst eindigt, bepaalde gegevens wettelijk vernietigd moeten worden of als mensen bijgeschoold dienen te worden.”
Kracht van samenwerken
Als onderdeel van de Van Spaendonck Groep gelooft Loket.nl erg in de kracht van samenwerken. Niet gek, want bij de hele Van Spaendonck Groep staat samenwerken centraal. Loket.nl realiseert deze samenwerking ook graag met gebruikers van de applicatie. Er worden dan ook regelmatig Insider bijeenkomsten georganiseerd door Loket.nl voor de klanten. “We worden meegenomen in de ontwikkelingen van Loket.nl en krijgen de mogelijkheid verbetervoorstellen te doen. Een ideale plek om met collega’s ervaringen uit te wisselen.”