FiscFree

Eenvoudig vrije ruimte binnen de Werkkostenregeling beheren

Met FiscFree® kan een werkgever eenvoudig zijn vrije ruimte binnen de Werkkostenregeling (WKR) beheren.

Wanneer de vrije ruimte binnen de WKR niet volledig wordt benut, laat de werkgever geld liggen. Door werknemers de mogelijkheid te geven een deel van hun brutoloon te ruilen voor fiscaal voordelige vergoedingen en verstrekkingen, betaalt de werkgever over het geruilde deel van het salaris geen sociale lasten. Hoe meer loon de werknemer inruilt voor fiscaal vriendelijke vergoedingen, des te meer dit oplevert.

 

Binnen de vrije ruimte (1,2 procent van de totale fiscale loonsom) mag de werkgever een fietsplan, een pc-privéregeling, een mobiele telefoon of andere ‘leuke extraatjes via de baas’ met belastingvoordeel aanbieden. Werkgevers geven hun werknemers hiermee de mogelijkheid om aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden met een maximum van 52 procent belastingvoordeel aan te schaffen.

 

Het aanbieden van secundaire arbeidsvoorwaarden met belastingvoordeel binnen de WKR wordt op deze manier eenvoudiger gemaakt. De online oplossing van FiscFree® moet werkgevers ontzorgen en de processen rondom het aanbieden, bestellen en afhandelen van secundaire arbeidsvoorwaarden eenvoudig en efficiënt laten verlopen. Accountants- en administratiekantoren mogen voor hun eigen kantoor gratis gebruik maken van FiscFree® om het gebruik van het systeem zelf te kunnen ervaren.

Activeren van deze koppeling

Het accountants- of administratiekantoor kan deze koppeling voor de werkgever activeren.

Branches: accountancy & administratie, agrosector, bouw & installatie & infrastructuur, cultuur & sport, retail, energie, financiele & dienstverlening, horeca, onderwijs & training, kinderopvang, vervoer & post & opslag, gezondheidszorg & maatschappelijke dienstverlening, ict & media & communicatie, onroerend goed, water & afval, groothandel, industrie, persoonlijke & dienstverlening & non & profit, zakelijke dienstverlening

Bekijk ook eens

App van de maand

tamigo

tamigo is niet alleen de oplossing voor planning en tijdregistratie, maar geeft je ook optimaal inzicht in productiviteit, loonkosten en andere KPI's.

L1NDA

L1NDA is dé online personeelsplanner van Nederland en maakt plannen weer leuk. Door te plannen met L1NDA bespaar je tot 75% tijd en 4% op loonkosten door inzicht in belangrijke cijfers als loonkosten en arbeidsproductiviteit.

(4)
Blue Carpet

Blue Carpet HR Manager helpt organisaties om het beoordelings- en ontwikkelingsgesprek te verbeteren en natuurlijk te digitaliseren.