Benefits-Plaza

Benefits-Plaza: Moeiteloos verwerken van medewerkergegevens naar verzekeraars

De SaaS-oplossing Benefits-Plaza is een platform voor het beheren en communiceren van personele wijzigingen voor collectieve pensioen – en inkomensverzekeringen. Dit gebeurt op verschillende niveaus in de applicatie (verzekeraar, adviseur, accountant en werkgever).

Om relevante medewerkergegevens te kunnen synchroniseren en communiceren zijn koppelingen nodig. Naast de salariskoppeling met Loket.nl heeft Benefits-Plaza heen – en retourkoppelingen met verzekeraars en pensioenfondsen om personele wijzigingen en retourdata (o.a. premies en aanspraken) te kunnen communiceren.

Door middel van deze integratie hoef je niet meer in diverse portalen dezelfde data in te voeren en dat bespaart zowel kostbare tijd als capaciteit. Benefits-Plaza heeft koppelingen met de volgende verzekeraars, PPI’s en verzuimpartijen:

  • Aegon
  • AEGON CaPPItal (TKP)
  • Allianz
  • a.s.r. (incl. De Amersfoortse en Brand New Day)
  • Avero Achmea
  • BeFrank PPI
  • Centraal Beheer Achmea
  • Centraal Beheer APF
  • ElipsLife
  • Felison
  • Nationale Nederlanden
  • Scildon
  • Verzuimassist
  • Verzuimsignaal
  • Zwitserleven

Wat biedt de koppelingĀ met Benefits-Plaza

De koppeling tussen Loket.nl en Benefits-Plaza die Keylane levert, stelt werkgevers in staat personele wijzigingen (o.a. indienst, uitdienst, salaris) geautomatiseerd door te voeren. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van een koppeling die direct aanpassingen in relevante personele data detecteert. Hierdoor is er geen sprake meer van dubbele invoer en personele mutaties worden STP (Straight Through Process) verwerkt bij de verzekeraars en PPI’s.

Naast de salariskoppelingen biedt Keylane ook oplossingen voor het communiceren van UPA-berichtgeving (Uniform Pensioen Aangifte) en de validatie en controle van deze berichtgeving conform de SIVI-standaard.

Voordelen gebruik Benefits-Plaza

  • Reductie risico’s m.b.t. vergeten aanmeldingen van nieuwe deelnemers (artikel 5 Pensioenwet)
  • 100% synchronisatie van relevante medewerker data
  • EfficiĆ«ntere HR-processen door middel van Straight Trough Processing (STP)
  • Aanzienlijke reductie van foutieve data entry in verband met 1 bronsysteem
  • Real time interface

Doelgroepen:

  • Werkgevers
  • Accountants
  • Salarisadministrateurs
  • Verzekeringsadviseurs

Type Koppeling

RESTful API

Over Keylane

Benefits-Plaza is een geĆÆntegreerde Cloud-oplossing van Keylane voor de veilige, volledig geautomatiseerde verwerking van medewerker- en salarisgegevens.

Prijzen van deze software

Om de SA-koppeling met Loket.nl te realiseren, kunnen er eenmalige implementatiekosten van toepassing zijn. De hoogte hiervan verscheelt per verzekeraar of tussenpersoon, dan wel grootte (in medewerkers) van de werkgever.

Wilt u weten of er eenmalige kosten van toepassing zijn? Of zoek je meer info met betrekking tot de (SA-) koppelingsmogelijkheden? Bekijk hier de website van Keylane

Loket.nl brengt geen extra kosten voor deze koppeling in rekening. De eenmalige implementatiekosten en doorlopende kosten worden in rekening gebracht door Keylane.

Activeren van deze koppeling

Het accountants- of administratiekantoor kan deze koppeling voor de werkgever activeren.

Recensies

Dhr. van Beest
01/08/2019
De koppeling tussen Loket.nl en Benefits-Plaza valt me wat tegen. We hadden gehoopt hier redelijk wat tijd mee te besparen, maar het kost elke maand toch aardig wat tijd om na de maandelijkse synchronisatie alles te controleren en vervolgens aanvullingen en correcties in Benefits-Plaza te zetten. Enkele punten; 1) meerdere inkomstenverhoudingen onder 1 personeelsnummer in Loket.nl worden niet goed opgepakt door de synchronisatie naar Benefits-Plaza, hierdoor moeten we elke maand opnieuw de foute wijziging terugdraaien danwel de juiste gegevens toevoegen. 2) Ex-medewerkers komen ook op de synchronisatielijst, ookal zijn ze al lange tijd uit dienst. De lijst om te controleren wordt hierdoor steeds langer. 3) Partner- en kindgegevens worden niet gesynchroniseerd van Loket.nl naar Benefits-Plaza, dit moet dus handmatig toegevoegd worden in BP.
  • Minder handmatige invoer
  • Meerdere inkomstenverhouding onder 1 personeelsnummer in Loket.nl worden niet goed opgepakt door de koppeling naar Benefits-Plaza
  • Ex-medewerkers komen ook op de synchronisatielijst, ook al zijn ze al lange tijd uit dienst
  • Partner- en kindgegevens worden niet gesynchroniseerd van Loket.nl naar Benefits-Plaza, dit moet dus handmatig toegevoegd worden in BP

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Kies je voor accepteren, dan plaatsen we alle cookies. Kies je voor afwijzen, dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen.

Accepteren Afwijzen Meer opties

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Functionele cookies
Arrow down

Functionele cookies zijn essentieel voor het correct functioneren van onze website. Ze stellen ons in staat om basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde gebieden mogelijk te maken. Deze cookies verzamelen geen persoonlijke informatie en kunnen niet worden uitgeschakeld.

Analytische cookies
Arrow down

Analytische cookies helpen ons inzicht te krijgen in hoe bezoekers onze website gebruiken. We verzamelen geanonimiseerde gegevens over pagina-interacties en navigatie, waardoor we onze site voortdurend kunnen verbeteren.

Marketing cookies
Arrow down

Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om relevante advertenties te vertonen aan de individuele gebruiker. Door deze cookies toe te staan, help je ons relevante inhoud en aanbiedingen aan je te vertonen.

Alles accepteren Opslaan

Aanmelden nieuwsbrief

  • Hidden

Download brochure

Jouw recensie over Benefits-Plaza

Leaflet declareren

Digitaal declareren: de voordelen

Meer gemak, tijd besparen en tevreden medewerkers in een handomdraai? Ontdek vijf positieve effecten in onze handige leaflet.

pop-up whitepaper bewaren medewerkersgegevens nw

Ontdek de regels en richtlijnen over het bewaren van medewerker-gegevens

Bij het in dienst nemen en hebben van medewerkers komen een hoop persoonsgegevens kijken. Digitale dossiers zijn een geschikte manier om documenten met persoonsgegevens veilig te bewaren. Maar hoe lang mag je persoonsgegevens eigenlijk bewaren?

pop-up whitepaper verlof regelen organisatie nw

Wil jij zo min mogelijk tijd kwijt zijn aan de verlofadministratie van je organisatie?

Ontdek in onze whitepaper hoe jij verlof zo eenvoudig en efficiƫnt mogelijk inricht.

Download brochure