Luuk Vogels, Partner Manager bij Loket.nl, heeft zich de afgelopen tijd samen met een team ingezet om de Koppelingen Marketplace in Loket.nl live te krijgen. En met succes! De Marketplace is inmiddels ā€˜up and runningā€™. In deze blog vertelt Luuk meer over het ontstaan van de Marketplace en welke voordelen hierbij komen kijken. Benieuwd? Lees dan snel verder.

Marketplace Loket.nl

Loket.nl koppelt met meer dan 100+ slimme en digitale bedrijfsapplicaties die jouw HR- en salarisadministratie nog slimmer en efficiĆ«nter kunnen maken. ā€˜ā€™Inmiddels zijn er 20.000+ actieve koppelingen, wat betekent dat er al volop geprofiteerd wordt van de voordelen. Maar we zien ook nog een heleboel kansen. Ons doel is om door intensieve samenwerking met externe partijen een totaalpropositie neer te zetten waarmee we de werkgever en accountant verder helpen. En daarom is de Marketplace in het leven geroepenā€™ā€™ vertelt Luuk enthousiast.

In de Marketplace vind je  op een overzichtelijke manier gecertificeerde koppelingen terug en wordt het gemakkelijker de juiste koppeling te vinden Ć©n te activeren. Luuk vertelt je er graag meer over.

Luuk Vogels
Partner Manager Luuk Vogels

Voordelen van de Marketplace

ā€˜ā€™De voordelen van de Marketplace zijn uitgebreid en niet onder Ć©Ć©n noemer te hangen. Daarom leg ik ze graag uit aan de hand van een aantal verschillende puntenā€™ā€™.

Inzicht in koppelmogelijkheden

ā€˜ā€™De koppelmogelijkheden voor werkgevers zijn bijna eindeloos te noemen. Dan is het wel handig als je weet waar je naar moet zoeken en welke oplossing past bij jouw vraagstuk. In de Marketplace kun je gemakkelijk filteren op soorten oplossingen, maar bijvoorbeeld ook op branche. Zo kun jij gemakkelijk vinden welke koppeling jouw organisatie verder kan helpen.ā€™ā€™

Autonomie koppelproces

ā€˜ā€™De autonomie van het koppelproces komt door de Marketplace meer bij de werkgever te liggen. Die krijgt beter inzicht in de mogelijkheden, maar ook in de stand van zaken. Vragen als: welke koppelingen zijn er geactiveerd en waar moet ik nog rechten voor aanvragen bij mijn accountantskantoor? zullen er door de komst van de Marketplace niet meer zijn.”

Beheersbaarheid en inzicht accountantskantoor

ā€˜ā€™De samenwerking tussen de werkgever en het accountantskantoor blijft. Zoals in het punt hierboven beschreven moet een werkgever bij het kantoor aankloppen om een koppeling daadwerkelijk te activeren en de juiste rechten te hebben. Het accountantskantoor kan zo grip houden op het gebruikersmanagement en de koppelingen die gebruikt worden door zijn of haar klanten. Daarmee is de juiste gebruikersinrichting gewaardborgd.ā€™ā€™

Technische- en functionele afbakening

ā€˜ā€™Gegevensuitwisseling is niet niks, vandaar dat wij hoge standaarden stellen aan de koppelpartijen in onze Marketplace. Deze krijgen na een keuring op verschillende vlakken zoals documentatie, dataveiligheid en de technische opzet van de koppeling een certificering. Zo kun je er vanuit gaan dat alle partijen geheel veilig en volgens de regels en richtlijnen werken.ā€™ā€™

Terugdringen support

ā€˜ā€™Een eindeloze afstemming tussen accountantskantoor en werkgever is verleden tijd. Een werkgever kan gemakkelijk zien of hij of zij de juiste rechten heeft, en deze zo nodig aanvragen bij het accountantskantoor. Voor beide is het proces simpeler, wat voor een gemakkelijke kostenbesparing zorgtā€™ā€™.

Op LinkedIn delen we regelmatig nieuwe partijen die aan onze Marketplace zijn toegevoegd, ben je benieuwd? Klik dan hier om ons te volgen.