8 signalen dat je moet switchen
van HR- en salarisadministratie


HR- en salarisadministratie: je komt er niet onderuit. Voor elk bedrijf met personeel is het belangrijk dat HR- en salariszaken goed op orde zijn, ook al is dit niet je vak. Naast dat je hier niet teveel tijd aan kwijt wilt zijn is het ook nog eens zeer belangrijk dat het foutloos gebeurd, want fouten in de administratie: daar wordt niemand blij van, ook de belastingdienst niet. Goede HR- en salarissoftware kan je hier uitstekend bij helpen, maar wat nu als je twijfelt over het feit of jouw software wel zo goed werkt of aansluit bij je behoeften als je denkt? Wij delen graag 8 signalen die aangeven dat het tijd is om te switchen.

1. Je huidige pakket biedt alleen salarisadministratie aan

HR is minstens net zo belangrijk als salarisadministratie, zowel voor jou als voor je medewerkers. Houd jij het verlof nog bij op briefjes of in een Excelbestand en raak je het overzicht kwijt? Dan is het slim om te switchen naar een alles in één applicatie, die jou gaat helpen dat overzicht terug te krijgen.

2. Je huidige salarisapplicatie is niet eenvoudig te integreren met je andere bedrijfssoftware

Al jaren werken jullie met hetzelfde systeem, dat werkt als een tierelier, maar de koppeling met de salaris (en HR) applicatie verloopt stroef of niet. Hierdoor doe je veel dubbel werk en is bijvoorbeeld plannen, roosteren en uren bijhouden een tijdrovende klus. Hier kun je tijd besparen!

3. Je betaalt een flink bedrag en bent alsnog veel tijd kwijt

Efficiëntie! Je kunt zowel tijd als geld besparen door processen efficiënter in te richten. Een gebruiksvriendelijke en complete HR- en salarisadministratie applicatie helpt je hierbij uit de brand.

4. Je medewerkers hebben niet genoeg inzicht

Krijg je vaak vragen van je medewerkers over oude loonstroken, jaaropgaven of het verlofsaldo? Door ze zelf een portaal te bieden met een eigen inlog is ook hun informatie allemaal netjes gebundeld. Scheelt jou tijd en geeft je medewerkers duidelijkheid.

5. Medewerkergegevens wijzigen en jij kunt het niet bijhouden

De één heeft een nieuw e-mailadres, de ander is getrouwd en weer een andere medewerker gaat verhuizen. Hoe houd je dat nu gemakkelijk bij in je administratie? Heel gemakkelijk: kies een systeem waarin je medewerkers dit zelf kunnen doen. Zo voorkom je fouten én ontzorg je jezelf.

6. Je huidige applicatie is traag

Tijd is geld! Een trage applicatie die niet meewerkt dat is natuurlijk niet waar je naar op zoek bent. Ga je voor een tool die betrouwbaar is en weinig tot geen verstoringen heeft, dan kun je deze frustratie voorkomen.

7. Je bent op zoek naar totale veiligheid

Jij, of je medewerkers, vertrouwen niet helemaal op de veiligheid van het huidige systeem en wilt een applicatie waarbij dit wel helemaal in orde is. Dat kan door te kiezen voor een applicatie met het Zeker-Online keurmerk. Ook op AVG-gebied kun je het meteen goed geregeld hebben door te kiezen voor een AVG-proof applicatie.

8. Je bent op zoek naar totale veiligheid

Je kasten staan er vol mee en iets terugzoeken gaat alles behalve makkelijk. Daarnaast is het lastig om je aan de bewaartermijnen te houden wegens tijdgebrek. Herkenbaar? Online dossiers zijn te oplossing. Alles staat veilig opgeborgen, je kunt niets kwijtraken, bewaartermijnen worden automatisch gehanteerd én je geeft je medewerker inzicht in zijn of haar gegevens.

En misschien raad je het al? Loket.nl biedt je al deze oplossingen! Het goede nieuws is: het is nog niet te laat om over te stappen! Neem nu contact op en regel je overstap nog voor het einde van het jaar, zodat je het nieuwe jaar kunt beginnen met een frisse start.

Aanvragen proefaccount

Maak gratis kennis met Loket.nl door een proefaccount te vragen en maak direct kennis met onze persoonlijke ondersteuning. 

Benieuwd naar alle 8 de signalen?

Laat je e-mailadres achter en bekijk direct.