Flexibiliteit in rapportages: laagdrempelig inzicht en overzicht creƫren

HR analytics geeft je inzicht en overzicht in je HR data. Het analyseren van deze data geeft je richting en laat zien of en waar bijsturen nodig is. Denk hierbij aan inzicht in persoonsgegevens van je medewerkers en het personeelsverloop, verlof en verzuim in je organisatie. Maar ook aan subjectieve onderwerpen zoals betrokkenheid en tevredenheid bij medewerkers. Het samenvoegen van deze data en het vergelijken of combineren hiervan met andere relevante cijfers in de branche, geeft je interessante inzichten en de mogelijkheid om verbanden te zoeken en vinden. Start jij met het gebruik van HR analytics, dan til je jouw HR naar een nieuw level.

En, goed nieuws: in het nieuwe Loket.nl (HR software) kun je namelijk starten met HR analytics. Op welk level je ook zit op dit moment. Deze nieuwe flexibele functie voor inzichten en rapportages geeft gebruikers de flexibiliteit om te bepalen welk inzicht op een bepaald moment nodig is. Dit doen we op drie niveaus. Direct, het eerste niveau waarbij je snel inzicht in een bepaalde rapportage krijgt. Wil je meer inzicht in bepaalde data? Maak dan een custom overzicht. Toe aan een echte deepdive, dan bieden wij data aan voor advanced dashboarding. Tijd om je mee te nemen in deze drie niveaus en de voordelen daarvan.

hr analytics

Direct ā€“ HR rapportages

Snel inzicht, eenvoudige filtering en direct op je scherm

Inzichten direct op je beeldscherm? Dat kan, en wel op een hele gemakkelijke en laagdrempelige manier. De standaard overzichten zijn flink aangepakt, te beginnen bij verlof. Wat hier nu anders aan is? Je kunt in het nieuwe Loket.nl, op een overzichtelijke manier en direct op je scherm, het verlof in je organisatie managen. Je filtert gemakkelijk op de aspecten naar jou keuze en ziet direct de uitkomsten. Zo kom je er in een paar simpele klikken achter welke medewerker nog veel verlofuren heeft openstaan, wie juist niet en wat de totalen zijn. Dit geeft je overzicht en inzicht in aanwezigheid van medewerkers, en helpt je kritisch kijken naar vakantieaanvragen. Zo houd jij altijd voldoende bezetting op de werkvloer.

Custom ā€“ Zelf exports samenstellen

Je eigen overzicht in elkaar klikken en exporteren voor een diepere HR-analyse.

Het custom niveau gaat een stapje verder in het creƫren van inzicht en overzicht. Je krijgt namelijk de mogelijkheid om zelf exports samen te stellen, precies naar jouw wens. Vink simpelweg aan welke data je wilt meenemen in je rapport en exporteer deze naar een CSV of Excel-bestand. We starten met persoonsgegevens, zoals naam, adres en geboortedatum en breiden dit later uit met onder andere dienstverband- en salarisgegevens. Zo kun jij de data precies gebruiken, zoals jij dat wil.

Advanced ā€“ Rapporteren op een hoger niveau

Download van je volledige HR- en salarisdata en gebruik deze voor dashboarding.

Wil je meer? Dat kan! Je kunt namelijk ook exports maken op werkgeverniveau. Je download dan, met je raad het al, een simpele druk op de knop, gemakkelijk een CSV bestand met daarin bijvoorbeeld alle werkgever- en dienstverband gegevens. Deze waardevolle data kun je perfect gebruiken voor een reporting tool of dashboarding en helpt je bij het krijgen van een totaaloverzicht.

Kies zelf het niveau dat het beste bij jou en jouw wensen past en maak de stap naar meer inzicht en overzicht binnen jouw salarisadministratie en HR.

Wil je meer weten over de achtergrond van HR analytics en waar het je in kan voorzien? Download dan hier onze whitepaper ‘HR analytics: van data naar goud’.