De kans is groot dat je steeds vaker adviserende en/of commerciële gesprekken voert met je klanten. Hier komen verschillende uitdagingen bij kijken want hoe ga je écht het gesprek aan met je klanten? Hoe zorg je ervoor dat jullie elkaar voor 100% begrijpen? Ontdek het in de workshop ‘Een effectief klantgesprek’.
Let op: deze workshop wordt niet op locatie, maar online verzorgd (Virtual Classroom) via Microsoft Teams. Voor de online variant geldt een gereduceerde prijs van €255,-. Het aantal PE punten is zowel voor de Virtual Classroom als de klassikale cursus gelijk.
Inhoud
Tijdens deze workshop komen verschillende onderwerpen aan bod namelijk:
- Verschillende soorten klanttypes: hoe ga je om met verschillende typen klanten? Heb je moeite om in gesprek te gaan met bepaalde type personen en waar ligt dat aan?
- LSD techniek: luisteren, samenvatten en doorvragen. Het klinkt makkelijk, maar door deze techniek toe te passen kom je erachter wat je gesprekspartner bedoelt en waar de behoefte ligt.
- SMART techniek: hoe zorg je ervoor dat je samen met de klant afspraken maakt/doelstellingen afstemt die voor jullie specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdsgebonden zijn?
- Maken van prioriteiten: iedereen heeft het druk, maar ben je druk met de juiste dingen? Heb je intern wel de ruimte om de dingen te doen die je graag wilt doen of die echt zouden moeten?
- Uitleg HR mogelijkheden: wat is er allemaal mogelijk binnen Loket.nl waarmee je jouw klanten (werkgevers) kunt ontzorgen?