Van Oers Accountancy & Advies: een tevreden klant

Ieder kwartaal wordt er binnen Loket.nl voor de medewerkers een kwartaalbijeenkomst georganiseerd. Tijdens deze bijeenkomsten komen vaak verschillende afdelingen aan het woord, maar tijdens de tweede kwartaalbijeenkomst van 2017 kwamen Simon Spinder, Chantal van Steenpaal en Jurgen Steens van Van Oers Accountancy & Advies aan het woord over ontwikkelingen binnen hun kantoor, de afdeling Loonadvies en hun ervaring met Loket.nl.

De overstap naar Loket.nl

Van Oers wil klanten in iedere fase van de levenscyclus van dienst zijn. “We willen de klant adviseren op verschillende gebieden”, vertelt Simon Spinder enthousiast. In 2007 en 2008 stonden alle klanten nog op Unit4 en AFAS. Dit is toen der tijd allemaal overgezet naar AFAS. “We durfden de stap naar Loket.nl toen nog niet te zetten al was het de enige webbased applicatie.”

Eind 2009 besloot Van Oers toch de overstap te maken naar Loket.nl. Simon vertelt: “We zagen er als een berg tegenop moet ik eerlijk zeggen.” In 2010 werd een groot deel van de klanten overgezet op Loket.nl. “Per 1 januari 2011 waren we volledig over. We kregen al snel positieve reacties over Loket.nl. Verrek, dat hadden we eerder moeten doen.”

Een krachtige applicatie

Chantal van Steenpaal en Jurgen Steens vertellen enthousiast dat ze Loket.nl een gebruiksvriendelijke en overzichtelijke applicatie vinden. “De modules verlof en verzuim zijn erg overzichtelijk en voor nagenoeg elk bedrijf bruikbaar”, aldus Chantal. Jurgen geeft aan veel waarde te hechten aan de persoonlijke aandacht van Loket.nl. Daarnaast is hij te spreken over de medewerkers van Loket.nl. “Er werken eerlijke en professionele mensen. En er is sprake van een goede informatievoorziening. We krijgen iedere week een nieuwsbrief toegestuurd, het helpdeskportaal werkt prima en er is een uitstekende helpdesk als je vragen hebt.” De performance van Loket.nl wordt door Jurgen ook omschreven als een onderscheidende eigenschap. “Er is altijd sprake van een hoge snelheid”, aldus Jurgen.

Loket.nl beschikt over veel koppelingen. Dit is een positieve eigenschap, maar daar ligt voor ons nog een mooi ontwikkelpunt volgens Jurgen en Chantal. Hoe werkt een koppeling? Hoe kunnen koppelingen uitgerold worden? Informatie waar een kantoor als Van Oers behoefte aan heeft om hun klanten nog meer aansturing te kunnen bieden. Binnen Loket.nl wordt hier dan ook aandacht aan besteed. We willen meer informatie over koppelingen beschikbaar gaan stellen, zodat het voor klanten duidelijker is wat een koppeling te bieden heeft en hoe deze werkt.

Dienstverlening van Van Oers

Medewerkers van Van Oers willen hun klanten laten zien hoe zij gemakkelijker met Loket.nl kunnen werken. “Iedere klant heeft bij ons in principe een vast aanspreekpunt”, vertelt Chantal. Bij Van Oers wordt er een prijs per strook gerekend. “Dit is inclusief een bezoek aan de klant en als klanten vragen hebben, kunnen ze bij ons zonder extra kosten terecht op de helpdesk.” Klanten die zelf veel online muteren, krijgen bij Van Oers een korting. Een leuke bijkomstigheid.