Hoe organiseer je het thuis- en op kantoor werken goed?

De combinatie tussen thuiswerken en elkaar zo nu en dan fysiek ontmoeten op de werkvloer zal voorlopig nog zo blijven. Hoe manage je dit goed als werkgever? En wat mag je wel en niet van medewerkers verwachten?

Terug naar de werkvloer

Laten we vooropstellen dat een goede afstemming met medewerkers hierover essentieel is. Maak concrete afspraken of stel bijvoorbeeld een thuiswerkbeleid op. In een thuiswerkbeleid maak je bijvoorbeeld afspraken over wanneer en op welke dag een medewerker thuiswerkt, hoeveel uur, welke (hulp)middelen je ter beschikking stelt, etc. Wil je meer informatie rondom het goed organiseren van thuiswerken? Dan kun je hier een handig overzicht downloaden.

Ontdek meer in onze inspiratiesessie on demand

In onze Inspiratiesessie Terug naar de werkvloer op 1 juli namen jurist Theun Lauwen en Loket.nl collega Simone Vissers de kijkers mee in mogelijkheden om zowel het thuiswerken als op kantoor werken goed te organiseren. Ook onderwerpen als vakantie en vaccinatie zijn uitvoerig besproken. Mag je bijvoorbeeld als werkgever je medewerkers verplichten zich te laten vaccineren? En hoe zit het met een medewerker die in een oranje of rood gebied op vakantie gaat?

Na de sessie kwamen er veel enthousiaste reacties en ook vragen of de sessie terug te kijken is. Daar geven we natuurlijk graag gehoor aan.

Behoefte aan meer juridisch advies over dit onderwerp?

Heb je de inspiratiesessie bekeken en zit je nog met vragen of heb je behoefte aan hulp of advies op maat? Dan kun je terecht bij jurist Theun Lauwen van Pro Legal. Klik hier om in contact te komen met Theun.