Werk je al een tijd met Loket.nl en wil je meer uit de applicatie halen? Tijdens de eendaagse Workshop Optimaliseren Gebruik Loket.nl brengen we je op de hoogte van de belangrijk(st)e aanpassingen die de laatste jaren zijn doorgevoerd. Wil je tijd vrijmaken om je dienstverlening aan klanten uit te breiden en de binding met jouw klanten versterken? Dan is de Workshop Optimaliseren Gebruik Loket.nl iets voor jou!
Wat kun je verwachten?
Er is veel ruimte voor uitwisseling van ervaringen met andere Loket.nl-professionals. Voor het beste resultaat raden we aan om met meerdere collega’s van je kantoor deel te nemen, zodat we samen kunnen werken aan een nog efficiënter gebruik van Loket.nl.
Wat leer je in deze workshop?
In deze workshop ontdek je de volgende mogelijkheden om Loket.nl optimaal te benutten:
- Klanten segmenteren en je bedieningsconcept bepalen voor een efficiëntere aanpak.
- Standaardiseren van processen door gebruik te maken van product-, signaal- en autorisatiesets.
- Efficiënt werken en fouten voorkomen: door gebruik te maken van “muteren-bij-de-bron” functionaliteiten zoals preboarding en workflows voor declaraties en voor vaste gegevens, voorkom je dubbele invoer. Dit vermindert de kans op fouten aanzienlijk en verhoogt de efficiëntie in je werkprocessen.
- Slim gebruik van functionaliteiten zoals notities en e-mailteksten om tijd te besparen en communicatie te verbeteren.
- Collectief en automatisch verlonen van klanten die hiervoor geschikt zijn, voor een gestroomlijnd proces.
- Inrichting van de salarisverwerking: handige tips bij aanpassingen in de inrichting op loonmodel- en administratieniveau. Denk hierbij aan slim gebruik van profielen, looncomponenten, grondslagen en fondsen.
Analyse van eigen klantenbestand
In deze sessie gebruik je de rapportages uit Loket.nl als basis voor je aanpak. Deelnemers loggen in op hun eigen productieomgeving en voeren een analyse uit op de huidige inrichting en het geïntegreerde dashboard. Tijdens deze analyse komen onder andere de volgende vragen aan bod:
- Hoeveel en welke klanten hebben toegang?
- Welke klanten maken al gebruik van de HRM modules?
- Welke klanten (en hoeveel) komen in aanmerking voor collectief/automatisch verlonen?