Met de jaarwisseling in zicht, staan veel salarisadministrateurs voor de uitdaging van enkele drukke maanden. Er komt nu eenmaal heel wat kijken bij een soepele jaarovergang. Om jou als salarisadministrateur optimaal te ondersteunen bij de jaarovergang, biedt ons helpdeskportaal heel wat handige informatie. Bovendien deelt Shirley ten Have, onze helpdeskmedewerker, graag drie waardevolle tips met je.

Shirley, als helpdeskmedewerker merk je natuurlijk maar al te goed dat de jaarovergang een spannende periode is. Heb jij tips rondom de jaarovergang voor gebruikers?

We zien inderdaad dat de jaarovergang voor onze klanten een spannende en drukke periode is, en dat is volkomen begrijpelijk. Als ze ergens tegenaanlopen, dan kunnen ze natuurlijk altijd bij onze helpdesk terecht. Maar het valt me ook op dat steeds meer gebruikers nĆ³g zelfredzamer worden, mede door de handige informatie die wij op het helpdeskportaal beschikbaar stellen. Daarnaast blijkt de Kennissessie Jaarovergang ook waardevol te zijn voor onze klanten. Ā 

Voor onze gebruikers heb ik drie relevante tips die ik graag wil delen.

  • Controleer of de onbelaste kilometervergoeding en thuiswerkvergoeding al is aangepast naar de nieuwe waarden van 2024. Onze Applicatiebeheer afdeling kan hier een overzicht voor maken.
  • Controleer de profielen en vul deze aan met het pensioenfonds, waar nodig, in verband met de aanpassing van de leeftijd van 21 jaar naar 18 jaar. Ook hier kan onze Applicatiebeheer afdeling een overzicht maken voor deze controle.
  • Ga na welke klanten op automatisch verwerken staan in januari en stel deze indien nodig alvast uit. Dit biedt de mogelijkheid om de jaarovergang te controleren en je voorkomt herrekenstroken in periode Ć©Ć©n.
Helpdeskmedewerkers Shirley en Leevi
Helpdeskmedewerkers Shirley en Leevi

Namens Shirley en alle andere collegaā€™s van Loket.nl: heel veel succes met de jaarovergang. Zijn er vragen? Neem dan contact op met de helpdesk.Ā