Kraamzorg VDA over Loket.nl

Een intuïtief pakket

De geboorte van een kind en de eerste periode daarna zijn een intieme belevenis. De kraamzorg moet daarom warm, betrokken en deskundig zijn. “Je bent bij ons geen nummer”, vertelt Harold van der Heijden, Financieel manager bij Kraamzorg VDA. “Wij verzorgen de kraamzorg hier in de regio Eindhoven en omstreken met zo’n 170 kraamverzorgenden in dienst.” Aangezien bevallingen niet te plannen zijn, hebben medewerkers van Kraamzorg VDA te maken met onregelmatige werktijden. “Dat maakt de salarisadministratie ook wat complexer. Je krijgt te maken met onregelmatigheidstoeslagen, speciale regelingen en ingewikkelde cao’s. Gelukkig word ik hierin door Loket.nl ontzorgd”, vertelt Harold.

“Het is niet van: hier heb je een pakket en ga maar aan de gang.”

Sinds april 2017 is Kraamzorg VDA onderdeel van Zorgmed. “De moedermaatschappij is Zorgmed en bij Zorgmed werkten ze al naar tevredenheid met Loket.nl. Het was een logische stap dat wij voor de salarisadministratie ook gebruik zouden gaan maken van Loket.nl.” Harold maakte toen voor de eerste keer kennis met de applicatie. “Samen met de mensen van Loket.nl ben ik aan de slag gegaan om de implementatie in gang te zetten. Voor mij was het allemaal nieuw, dus we hebben het stapje voor stapje ingericht.” Als back-up had Kraamzorg VDA nog het oude systeem, zodat ze er in ieder geval vanuit konden gaan dat de medewerkers ook de eerste periode van de overgang netjes betaald zouden worden. “We hadden verwacht dat we misschien nog een periode langer moesten wachten om definitief te kunnen verlonen, maar dat was niet het geval. We zijn eigenlijk één op één overgegaan en de eerste periode hebben we dan ook direct vanuit Loket.nl verloond”, zegt Harold tevreden.

Door onder andere onregelmatigheidstoeslagen, kilometervergoedingen en speciale regelingen komt er heel wat bij kijken om het allemaal correct in te richten. “Daar zijn we goed mee ondersteund. Er wordt echt meegedacht met ons, welke oplossingsrichtingen we moeten kiezen. Het is niet van: hier heb je een pakket en ga maar aan de gang.”

Tijdig én correct betalen

De salarissen van medewerkers op tijd én correct betalen, vindt Harold het allerbelangrijkste. “Daar hoef ik me geen zorgen over te maken. De cao die wij gebruiken, wordt ondersteund door Loket.nl. De pensioenpremies en salarisschalen zitten erin. Ik hoef niet over deze randzaken na te denken”, vertelt Harold. Daarnaast maken koppelingen met andere applicaties de invoer van gegevens nog minder foutgevoelig en eenvoudiger. “Wij maken gebruik van iMUIS als boekhoudprogramma.” De koppeling tussen iMUIS en Loket.nl maakt het mogelijk om de journaalposten vanuit Loket.nl naar iMUIS te verzenden. “Dat gaat geautomatiseerd.”

Om tijdig uit te betalen, is een goed beschikbare en snelle applicatie een must. “Ik heb nog nooit problemen gehad dat het vertraagd was, dat ik er niet bij kon of dat de performance slecht was.” De performance ziet Harold ook duidelijk terug bij het draaien van loonruns. “Hebben we een fout gemaakt in een bepaalde mutatie? Dan is er in enkele seconden een nieuwe proefrun gedraaid. De doorlooptijd van een grote salarisrun is een seconde of twintig tot een halve minuut. Je kunt heel snel correcties doorvoeren en een nieuwe run draaien. Dat hoef je niet te plannen. Als ik ’s morgens om acht uur hier zit, kan ik om acht uur draaien, wil ik om drie uur draaien, dan draai ik om drie uur. Dat is fijn, want als je een correctie hebt en je moet weer zitten wachten, is dat echt vervelend. Als ik nu iets zie, dan pas ik het meteen aan. Ik corrigeer het en draai direct een nieuwe loonrun.”

Geen zware bevalling

Ook voor mensen die niet helemaal thuis zijn in de salarisadministratie is het volgens Harold geen zware bevalling om met Loket.nl te leren werken. “We hebben nu een medewerker in dienst die mij gaat ondersteunen met het invoeren van nieuwe medewerkers en dat sjabloon werkt ook voor mensen die niet helemaal thuis zijn in de loonwereld. Zij kunnen toch de stappen volgen en een nieuwe medewerker opvoeren. Het is een intuïtief pakket. Je hebt het snel onder de knie.”


Alle voordelen en functionaliteiten? Download de brochure

Loket.nl de betrouwbare keuze van meer dan
250 accountantskantoren in Nederland en 100.000 werkgevers