Philipsen Accountants | Adviseurs over Loket.nl

Een kind kan de was doen

“Als ik mijn klanten een demo van Loket.nl geef en de mogelijkheden van de applicatie laat zien, zijn ze om. Logisch, want een kind kan de was doen”, vertelt een enthousiaste Roy Rutten, hoofd salarissen bij Philipsen Accountants / Adviseurs. Ruim tien jaar geleden maakte Roy voor het eerst kennis met Loket.nl, de online applicatie voor salaris en personeel. “Met Loket.nl kunnen we onze klanten echt ontzorgen.”

Sinds Philipsen voor de salarisadministratie gebruikmaakt van Loket.nl, zijn er flinke stappen gezet. “We zien enorme efficiencyslagen en kunnen dan ook in een kortere tijd veel meer klanten bedienen”, aldus Roy. Maar wat wordt er dan gedaan met de vrijgekomen tijd? “De tijd die we overhouden, gebruiken we om onze dienstverlening verder uit te breiden. Op die manier creëren we extra binding met onze klanten. Met managementrapportages uit Loket.nl in de handen kunnen wij onze klanten adviseren over bijvoorbeeld ontwikkeling van de loonkosten of de personele bezetting binnen hun organisatie.”

Maatwerk leveren

Veilig, betrouwbaar én razendsnel zijn begrippen waarmee Roy de applicatie omschrijft. Door de betrouwbaarheid van de applicatie kan er altijd uitgegaan worden van een juiste en tijdige salarisbetaling. “Loket.nl biedt nu zelfs de mogelijkheid om automatisch te verlonen. De applicatie is zodanig ingericht dat loongegevens op een vooraf vastgestelde datum automatisch verwerkt kunnen worden”, legt Roy uit. Of een klant nu iedere 20e of 25e van de maand de loongegevens wilt verwerken, dat maakt niets uit. “We kunnen per werkgever een gewenste datum instellen. Daar pas ik mijn werkproces op aan. Ik stem dan ook met de klant af wanneer mutaties binnen moeten zijn.” Op deze manier kan Roy echt maatwerk leveren aan zijn klanten. Maar wat nu als de vastgestelde datum in het weekend valt? “Je kunt vooraf aangeven of je de verwerking wilt starten voor het weekend of daarna. Wij hebben ervoor gekozen om altijd vóór het weekend te verlonen. Zo weet iedereen waar hij aan toe is.”

Als de input en inrichting goed zijn, kan het niet fout gaan

“Ik krijg wel eens de vraag van andere salarisadministrateurs of automatisch verlonen niet eng is. Zij hebben het idee de controle uit handen te geven, maar dat is helemaal niet het geval. Als de input en de inrichting kloppen, kan ik er rustig vanuit gaan dat de output ook helemaal klopt. Door tussen het automatisch en het definitief maken van de verloning een tijd te plannen heb je altijd een controlemoment in het automatische proces. Verder weet Loket.nl precies welke rechten op bijvoorbeeld overuren van toepassing zijn en rekent automatisch de meest ingewikkelde berekeningen uit”, zegt Roy geruststellend. Om foutloze loonstroken te garanderen, laat Loket.nl op elke salarisverwerking ruim 250 vakinhoudelijke controles los op de juiste invoer van gegevens. Eng vindt Roy het dus allesbehalve. “Hierdoor houden we nog meer tijd over om onze dienstverlening te verbreden.”

Extra waarde toevoegen

Met de extra tools en slimme koppelingen kan Roy uitstekend extra waarde toevoegen aan zijn klanten. “Wij bieden standaard de HRM-modules aan. Denk hierbij aan het aanvragen van verlof en het vastleggen van verstrekkingen of het digitaal laten indienen van mutaties door de werknemers. Medewerkers kunnen zelf een verlofaanvraag doen en de werkgever keurt deze aanvraag met één druk op de knop goed of af. En heeft een werknemer een auto of telefoon van de zaak? Dan kunnen deze vastgelegd worden in Loket.nl.” Alle informatie die bedrijven in verschillende systemen bewaren, biedt Loket.nl keurig bij elkaar in één systeem, zodat de werkgever een totaaloverzicht heeft. “De werkgever krijgt automatisch een signaal als een overeenkomst eindigt, bepaalde gegevens wettelijk vernietigd moeten worden of als mensen bijgeschoold dienen te worden. Zoals wij binnen Philipsen altijd verkondigen: alles klopt.”

Kracht van samenwerken

Omdat Van Spaendonck gelooft in de kracht van samenwerken, organiseert Loket.nl regelmatig Insider bijeenkomsten voor haar klanten. “We worden meegenomen in de ontwikkelingen van Loket.nl en krijgen de mogelijkheid verbetervoorstellen te doen. Een ideale plek om met collega’s ervaringen uit te wisselen. Op de laatste bijeenkomst vertelde iemand me dat ze de overstap naar automatisch verlonen niet aandurfde omdat ze zo druk was. Ik heb haar getipt dat ze dan júist over moet. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?”

Alle voordelen en functionaliteiten? Download de brochure

Loket.nl de betrouwbare keuze van meer dan
250 accountantskantoren in Nederland en 100.000 werkgevers