“Het eerste jaar dat je overstapt kost het gewoon tijd, om uiteindelijk daarna tijd te winnen”

Klantverhaal

Salarisadvies Brabant & SMB Willems

Wie is SMB Willems?
SMB Willems is een schoonmaakbedrijf in o.a. Arnhem, Nijmegen, Ede, Wageningen en Veenendaal. Specialist in schoonmaakonderhoud, trappenhuisreiniging, glas en gevelonderhoud, onderhoudsservice, specialistische reiniging en ontruiming.

Deel via

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Vieze bushokjes, vastgeplakte kauwgom op onaangename plaatsen, woningen die ontruimd moeten worden of zelfs nachtbussen die een flinke schoonmaak nodig hebben na een rit met feestbeesten: geen opdracht is te gek voor SMB Willems. Deze specifieke opdrachten zijn naast de reguliere schoonmaak van o.a. kantoren en scholen en het verzorgen van glasbewassing ook onderdeel van hun dienstverlening. Van directeur, tot schoonmaker, alle ruim 500 medewerkers van SMB Willems zetten zich dagelijks in voor professioneel schoonmaakwerk. En wie werkt voor SMB Willems krijgt, met behulp van een persoonlijk ontwikkelingsplan, de kans om zich op eigen niveau te ontwikkelen. Een inspirerende werkomgeving! Maar waar worden deze zaken allemaal vastgelegd? Worden ontwikkelingsplannen, beoordelingen en kopieën van diploma’s ergens veilig opgeslagen?

Bekijk de video hier!

 

Een optimale samenwerking

Sinds januari 2018 maakt SMB Willems gebruik van Loket.nl voor de salaris- en HR-administratie en wordt er onder andere gebruik gemaakt van dossiervorming in de applicatie, waarmee documenten van medewerkers, zoals beoordelingen en arbeidsovereenkomsten, veilig opgeslagen kunnen worden in online werknemerdossiers. “Alles wat inzichtelijk moet zijn voor de medewerkers, staat open in het Werknemerloket”, vertelt Wilma Neervoort, Financieel Manager bij SMB Willems. In het Werknemerloket kunnen alle medewerkers van SMB Willems ook hun loonstroken downloaden, verlofsaldo raadplegen én direct verlofaanvragen doen. “Ons vorige salarispakket vonden we gebruiksonvriendelijk, voornamelijk naar de medewerkers toe. Alles wordt steeds meer digitaal en een online portal is één van de wensen geweest. In het vorige salarispakket was dat best wel ingewikkeld.” Een gebruiksonvriendelijk en ingewikkeld systeem, daar had SMB Willems schoon genoeg van.

Ik vind Loket.nl erg gebruiksvriendelijk en had snel m’n weg in de applicatie gevonden

“Ik had snel m’n weg in de applicatie gevonden”

“Wij verzorgen salarisadministraties voor verschillende ondernemingen en één daarvan is schoonmaakbedrijf SMB Willems”, vertelt Twan de Louw, Vennoot bij Salarisadvies Brabant. De ‘ineffiency’, zoals Twan het noemt, was best groot op het gebied van salaris en HR. “We werken al lang samen, maar het vorige pakket was onvoldoende toereikend voor SMB Willems”, aldus Twan. In oktober 2017 gaf Salarisadvies Brabant een demo van Loket.nl aan SMB Willems. “Zijn de mogelijkheden er waar ze naar op zoek zijn? Ja die zijn er. Dan gaan we ervoor, besloot SMB Willems”, aldus Twan. En dat betekende dat er ook best een spannende tijd aan kwam voor Wilma en haar collega’s. “Wilma kreeg redelijk angstzweet, want het pakket moest helemaal om. Los van het feit of het beter is, moet je toch wennen aan een nieuw pakket.”

Wilma beaamt dat het best een spannende tijd was. “Gelukkig is het allemaal goed gegaan. Ik ben blij dat we de stap gezet hebben. We hebben natuurlijk ook een kort lijntje met Salarisadvies Brabant, met vragen kan ik altijd bij hen terecht. Daarnaast vind ik Loket.nl erg gebruiksvriendelijk en had ik snel m’n weg in de applicatie gevonden”, legt Wilma uit. De gebruiksvriendelijkheid van de applicatie benoemt ze dan ook als één van de drie grootste voordelen van Loket.nl, naast de overzichtelijkheid en de efficiencyslagen die te behalen zijn.

Nu al zeker 8 uur per week besparen

Om de performance van een organisatie in beeld te brengen, kunnen er uit Loket.nl rapportages en analyses gehaald worden. “Wij merken dat veel klanten gebruikmaken van deze rapportages in Loket.nl. Met name voor overzichten van medewerkers, verlof- en verzuimgegevens”, vertelt Chantal. Johan vult aan: “Het geeft ons inzicht in de gezondheid van de organisatie. Wij halen er bijvoorbeeld data uit over loonkosten, de gemiddelde arbeidsduur en verloop, het aantal FTE en de ontwikkeling hiervan, maar ook demografische gegevens als de woonplaats, leeftijd en man-vrouwverdeling van de medewerkers.” Op basis van deze analyses krijgt Handpicked aandachtspunten in beeld, waarop gestuurd kan worden.

Voortvarend aan de slag

SMB Willems is een vooruitstrevende partij en wilde de digitaliseringsslag graag maken. Geen wonder dat ze in het eerste jaar direct aan de slag gegaan zijn met dossiervorming en de verlofmodule in Loket.nl. “Medewerkers voeren zelf in wanneer ze verlof willen, wij hoeven alleen nog te accorderen. Voorheen hielden we het zelf bij in Excel. Fijn dat het nu op deze manier gaat”, vertelt Wilma.

Natuurlijk zijn er ook nog slagen te maken voor SMB Willems. “De koppeling met de verzuimverzekering staat hoog op het lijstje om zo deze gegevens maar één keer in te hoeven voeren. Daarnaast zijn er bijvoorbeeld ook wel wat mensen die reiskosten maken. Om die te declareren gebruiken we Loket.nl nog niet. Dat zijn wel dingen die we straks willen doen, om te finetunen.”

Salarisadministratie - Brochure Loket.nl accountantskantoren

Meer weten over Loket.nl?

Download de brochure

Aanmelden nieuwsbrief

Download brochure